Udacity: Disruptor nr. 12

De MOOC-hype luwt momenteel behoorlijk: veel uitvallers. Slecht gemotiveerde/geëquipeerde studenten? Matige content? Geen sluitend totaalconcept? Of mag het anders? Een van de MOOC-pioniers, Udacity, heeft het roer enige tijd geleden omgegooid en is bijzonder succesvol met zijn nano-degree-aanbod. Toegegeven, het is momenteel gericht op een smalle doelgroep, maar een die het hard nodig heeft vanwege de snelle ontwikkeling in de branche.

De nano-degree-aanpak is een mogelijke oplossing voor de ‘skills gap’ markt. Met name bij professionals die hun marktwaarde moeten updaten. Scholing op maat en wanneer het nodig is, met een gedeeltelijke terugbetaalbonus als je het binnen een bepaalde tijd afrondt. Indien de publieke en corporate erkenning van de nano-degrees (ook die toegekend zijn reguliere opleiders) doorzet, zal dat ook een stimulans worden voor een portfolio gebaseerd op blockchaintechnologie (hierover in de toekomst meer).

Lees hierover bij CNBC. Wilfred Rubens van TE-Learning heeft het artikel vrij vertaald in het Nederlands en verrijkt met zijn mening. CNBC brengt al enkele jaren een disruptorlijst uit: de 50 bedrijven die, naar men verwacht, dit jaar veel business modellen op zijn kop gaan zetten. Udacity is disruptor nr 12!

Overigens: over de skills gap is er een thema-bijeenkomst van LRN21 op 11 oktober a.s., zie de LRN21-site!

Gepubliceerd door

Sem

Beheerder van het netwerk LRN21. Instructional designer en gamification developer. Community manager van Mission Start. Organisator Gamification Conferentie 2017.