Chris van den Berg begon zijn carrière ooit als wiskunde leraar, maar werd al snel het bedrijfsleven ingetrokken als consultant in de contact center branche. Met inmiddels 10 jaar ervaring in deze branche en altijd op zoek naar vernieuwing en verbetering zag hij grote potentie in de opkomende trend ‘Gamification’. Met zijn bedrijf in gamification, EngageIT, helpt hij organisaties met het motiveren en inspireren van hun werknemers middels deze positieve benadering.
Spelend waarde toevoegen
Contact center agents maken een organisatie toegankelijk voor klanten, ze helpen ze wanneer nodig, vermaken ze, geven ze het gevoel dat ze welkom zijn en gehoord worden. Steeds meer organisaties beseffen hoe belangrijk de kwaliteit van een contact center is en er ontstaat een verschuiving van accent op ’het verlagen van de kosten’ naar ’het toevoegen van waarde’. Maar hoe kunnen we onze agents blijven motiveren en uitdagen om ze betrokken te houden bij onze organisatie?
Gamification, een veelbelovende oplossing?
Gamification is ’het gebruik van game design elementen in een non-game context’. Het is dus geen op zichzelf staand spel, maar omvat alleen het gebruik van spel-elementen zoals game design, game mechanics en speldynamiek. Het streeft ernaar werk uitdagender en aantrekkelijker te maken. Een toename van betrokkenheid onder werknemers creëert loyaliteit en verbeterd de efficiency en werkervaring hetgeen een positieve uitwerking heeft op de KPI’s, klanttevredenheid en business value.
Maar hoe ontwikkel je dan zo’n game, hoe implementeer je deze en hoe ziet dat eruit in de praktijk? Tijdens deze bijeenkomst zal Chris van den Berg ingaan op de mogelijkheden van gamification en wat het voor een organisatie kan betekenen. Daarnaast zal hij aan de hand van casussen op een duidelijke wijze de vertaalslag maken naar de praktijk.