Robert Jan van Nouhuys

intro_gastspreker_18062013

robertjan-van-nouhuysRobert Jan van Nouhuys
Managing Partner bij Jungle Minds te Amsterdam

Jungle Minds heeft zo’n 60-tal eigen ervaren digital professionals: onderzoekers, strategen en ontwerpers en werkt met ca. 250 freelance specialisten. Onder hun klanten zitten de grootste bedrijven in Nederland en België.

Robert Jan is gespecialiseerd in het creëren van innovatieve interactieve concepten en campagnes in de financiële dienstverlening, telecom en retail voor zowel B2B als B2C. Robert Jan heeft ruim 18 jaar ervaring op het gebied van digital strategy, marketing, CRM en User Experience Design. Sinds 2008 is hij partner bij Jungle Minds. Daarvoor werkte hij onder andere als Strategy Director bij de internetbureaus Agency.com en Clockwork. Hij startte zijn carrière in 1994 bij Ogilvy als marketing consultant.

Hij publiceert regelmatig over zijn vakgebied en is veelgevraagd spreker op congressen.

Over de presentatie voor LRN21

Titel: “Digitale disruptie, aanhaken of afhaken?”
Datum en tijd: 18 juni 2013, 15.40 – 16.20 u.

Nieuwe jonge bedrijven wisten de marktverhoudingen in de muziekbranche, de uitgeverijwereld of reisindustrie rigoureus te veranderen door slim gebruik te maken van de digitale mogelijkheden van vandaag de dag. Ze ontwikkelden nieuwe businessmodellen en spelen beter in op de behoeften van de consument.

Tot voor kort waren slechts enkele branches gevoelig voor digitale disruptie. Inmiddels klinken ook in sterk gereguleerde sectoren zoals de gezondheidszorg, onderwijs en financiële dienstverlening de alarmbellen.

Om digitale disruptie te overleven moeten gevestigde bedrijven en organisaties weer leren denken en doen als een start-up. Los van alle ingesleten gewoonten, door veel te experimenteren en snel te leren.

Want uiteindelijk is te laat zijn in digital altijd kostbaarder, dan te vroeg.