IoT: Internet of Things

Internet der DingenSensoren, wearables, cloud-oplossingen, slimme apps… Er wordt steeds meer intelligentie in apparaten/producten gestopt en/of verbonden met diensten, zonder dat er humane tussenkomst is. Het Internet der Dingen grijpt snel om zich heen. We moeten er mee leren omgaan, maar ook er voor leren ontwerpen en ontwikkelen. De Kamer van Koophandel brengt een verhelderende presentatie over de mogelijkheden. Zie ook verdere KvK-informatie hierover.

Knoop zelf van alles slim aan elkaar!

Voor de gevorderde amateur techneut waren er al Arduino en Raspberry PI: gemakkelijke modulaire elektronische  componenten. Een recent meer toegankelijk alternatief, omdat je nagenoeg geen elektronica-kennis nodig hebt, is de Open Source oplossing liitleBits. Je kunt vrij snel aan slag met logische combinaties door de magnetische koppeling van de onderdelen. Heel geschikt voor onderwijs aan een bredere doelgroep dan puur alleen elektronici.

Gepubliceerd door

Sem

Beheerder van het netwerk LRN21. Instructional designer en gamification developer. Community manager van Mission Start. Organisator Gamification Conferentie 2017.