Themabijeenkomst 16 december 2014: Motivate? Engage? Gamificate!

gamification

Van je hobby je werk maken. Dat was altijd al ideaal, maar zal momenteel en in de nabije toekomst voor velen moeilijk bereikbaar blijken. Door arbeidsmarktontwrichtende ontwikkelingen zullen grote groepen jongeren minder voor passie en méér voor kans op een baan een opleiding moeten kiezen. En werkenden zullen steeds vaker moeten omschakelen naar een andere werkinhoud of volledig van domein moeten wisselen. Frequente na- bij- en omscholing zullen nodig zijn om je eigen werkgelegenheid te behouden of je toegevoegde waarde te optimaliseren. Deze situaties zullen leiden tot meer vraag naar kwalitatief hoogwaardige opleidingen en trainingen die zeer goed weten in te spelen op de – al dan niet – aanwezige motivatie van hun doelgroep om te leren.

Een bijkomend probleem is de kloof tussen ‘oud en nieuw leren’. Nieuwe generaties groeien op in een digitale wereld met een dagelijkse overvloed aan informatie, feedback en keuzes die gemaakt kunnen worden. Een traditioneel, statisch lesboek verbleekt er bij. Opleiders zijn zoekende naar alternatieven of zelfs vervangers. Hoe kun je mensen triggeren om te (blijven) leren?

Gamification, ook wel ‘engagement design’ of ‘speldenken’, is ‘booming’ doordat gaming veel laagdrempeliger is geworden door de vele spelletjes op pc, tablet of smart phone en slim gebruik van de data die dit oplevert. Door onze 21-eeuwse informatieovervloed is de leerling, medewerker of klant snel afgeleid en minder trouw, dus moeten krachtige middelen toegepast worden om de aandacht te behouden. Gamification kan dat!

U wordt bijgepraat over gamification door twee gamification experts uit het onderwijs en bedrijfsleven:

  • Chris van den Berg (EngageIT). Over de succesvolle inzet van een digitaal gamification platform bij medewerkers van de KNAB Bank.
  • Sem van Geffen (Koning Willem I College en Mission Start). Over good practices van gamification in het onderwijs.

U krijgt concrete voorbeelden van succesvolle spelconcepten voorgeschoteld, zowel fysieke als digitale spelconcepten. U ziet wat gamification zo krachtig maakt en hoe het in onderwijssituaties of in de bedrijfsomgeving kan worden toegepast.

Kans? Elke 10de aanmelder gratis deelname!

Motivate? Engage? Gamificate! LRN21-special over Gamification Dinsdag 16 december 2014 15.00 – 18.00 uur (met aansluitend netwerkdiner) School voor de Toekomst, ’s-Hertogenbosch

aanmelden

Gepubliceerd door

Sem

Beheerder van het netwerk LRN21. Instructional designer en gamification developer. Community manager van Mission Start. Organisator Gamification Conferentie 2017.