Onderwijswetenschappelijke argumenten m.b.t. competenties voor leren 21ste eeuw

Bij de competenties voor leren in de 21e eeuw ligt de nadruk niet op kennisoverdracht, maar op meta-vaardigheden. Veel kennis is immers vluchtig en actuele kennis genereer je just-in-time uit je netwerken. Zo’n benadering wordt bijvoorbeeld succesvol toegepast in Hongkong en Shanghai, hetgeen valt te lezen in het rapport van de RAND-corporation.

Gepubliceerd door

Sem

Beheerder van het netwerk LRN21. Instructional designer en gamification developer. Community manager van Mission Start. Organisator Gamification Conferentie 2017.

Onderwijswetenschappelijke argumenten m.b.t. competenties voor leren 21ste eeuw

Bij de competenties voor leren in de 21e eeuw ligt de nadruk niet op kennisoverdracht, maar op meta-vaardigheden. Veel kennis is immers vluchtig en actuele kennis genereer je just-in-time uit je netwerken. Zo’n benadering wordt bijvoorbeeld succesvol toegepast in Hongkong en Shanghai, hetgeen valt te lezen in het rapport van de RAND-corporation.

Gepubliceerd door

Sem

Beheerder van het netwerk LRN21. Instructional designer en gamification developer. Community manager van Mission Start. Organisator Gamification Conferentie 2017.